Страница 1 из 2

1000HP BMW E21 (S54)

Добавлено: 11 мар 2013, 20:11
SID_
Думаю этот тот случай, когда слова лишние... :sh_ok: :co_ol:





Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение










1982 BMW 316
ENGINE
3.2L turbocharged S54 engine; CP 9:1 pistons; Pauter X-profile rods; ARP I19 head bolts, 2000 cam beraring bolts; head overhaul with OEM components; JAAS VANOS block off, headers, intake manifold, throttle cable conversion, intercooler piping, exhaust manifold, exhaust, muffler; PTE 7654 billet turbo; 60mm PPF wastegate, 75mm blow-off valve; BOSCH 1680cc injectors, 044 fuel pump (x2); NUKE fuel rail; 40L fuelcell; electric water pump; VW LT fan; Griffin aluminum radiator, Intercooler
ENGINE MANAGEMENT
Electromotive TEC GT ECU
DRIVELINE
BMW E39 Gearbox, E23 745i differential; Tilton 3-plate clutch; JAAS made driveshaft
SUSPENSION / CHASSIS
XYZ coilovers from E30 (welded to E34 M5 struts in front); E34 bear arms and caster struts, modified E21 front sub frame with E46 RHD steering pinion, BMW E28 535 rear subframe, custom diff mounting point triangulated to the roll cage.
BRAKES
Original E34 M5 brakes front and rear
WHEELS / TIRES
17X8.5″ +15 (f) / 17X10″ +20 (r) BBS RS mesh; 215/40-17 (f) / 235/40-17 (r) Nankang tires
CABIN
Sparco Sprint seats; SRS 6-point harness; Sabelt steering wheel; Autometer Sport Comp tachometer, oil pressure, oil temperature, water temperature and boost gauges; hydraulic hand brake; floor mounted pedal set
BODY
Firewall moved 30 cm, larger custom transmission tunnel, compete roll cage welded to shock towers and rear sub frame mounts, rear fenders 4cm wider, custom trunk floor; yellow film on E34 headlights and blinkers
PERFORMANCE
1000hp / 675lb-f @ 2 bar (29 psi)





[youtube]18Q-1569WZc[/youtube]

Re: 1000HP BMW E21 (S54)

Добавлено: 11 мар 2013, 21:38
Aleks1
:bra_vo: это один из немногих случаев когда я в эйфории не от сисек :co_ol:

Re: 1000HP BMW E21 (S54)

Добавлено: 11 мар 2013, 23:49
M POWER
Как она валит это нечто :co_ol:

Re: 1000HP BMW E21 (S54)

Добавлено: 12 мар 2013, 00:17
Zelya G-Power
А , Диски мм мм )))))) с полочкой :co_ol: , да под арочку ........ А что с выхлопом? насадка какая-то.....

Re: 1000HP BMW E21 (S54)

Добавлено: 12 мар 2013, 00:29
Aleks1
Zelya G-Power писал(а):А , Диски мм мм )))))) с полочкой :co_ol: , да под арочку ........ А что с выхлопом? насадка какая-то.....


похоже на пламягаситель :nez-nayu:

Re: 1000HP BMW E21 (S54)

Добавлено: 12 мар 2013, 00:43
cinemakid
M POWER писал(а):Как она валит это нечто :co_ol:

мне кажется что она больше шлифует :-) :-) :-)

Re: 1000HP BMW E21 (S54)

Добавлено: 12 мар 2013, 10:01
SID_
...интересно что у нашего Сережи на S50 turbo тоже около 2 bar давления.... Но к показателю в 1000 сил он не приближается сил эдак на 150 точно...) Хотя у него 3.0, а на акуле 3.2... но это ж не столь существенно.... А к примеру M50 на 2 bar выдает и того меньше, но тут понятно, обьем иной, пропускная способность головы и все такое....

Re: 1000HP BMW E21 (S54)

Добавлено: 12 мар 2013, 19:10
SERPROK
Канфэтка :co_ol:

Re: 1000HP BMW E21 (S54)

Добавлено: 12 мар 2013, 21:58
Zelya G-Power
Да ничего лишнего... Кузов и мотор .... :cool_cool:

Re: 1000HP BMW E21 (S54)

Добавлено: 13 мар 2013, 14:57
ЦАРЬ
ЯБЫВДУЛ :sh_ok: :cool_cool: